zdraví a nemoc

Lidský organizmus ve stavu zdraví funguje jako jeden dokonale propojený celek. TCM je jedním z celostních přístupů, kterým lze naprosto přirozenou cestou pečovat o zdraví těla i duše.
V případě nemoci, která se vyvíjí porušením harmonie, je jedinou smysluplnou cestou nalezení příčiny vzniku nerovnováhy, tuto odstranit a pomoci tak organizmu opět harmonii nastolit a vlastními silami ji pak dlouhodobě umět udržet.

s jakými problémy se na nás můžete obrátit

• bolavá záda akutní i chronická, při výhřezu ploténky, revmatizmech, výrůstcích, po úrazech
  • bolesti hlavy
  • neuralgie trigeminu – trojklanného nervu
  • bolesti kloubů a celého těla, citlivost na změny počasí
  • celková vyčerpanost a únava, chronický únavový syndrom
  • poruchy imunity – alergie, atopie, opakované záněty
  • problémy s termoregulací, opakované teploty nejasného původu, nadměrné pocení, pocity tíhy
  • psychosomatická onemocnění, kdy se stres a psychické potíže odrážejí v narušeném zažívání, dýchání, poruchách srdečního rytmu
  • nespavost
  • podrážděnost a zhoršená tolerance stresu
  • dýchací potíže
  • chronická rýma a záněty dutin, ztráta čichu
  • bolesti v krku akutní nebo chronické
  • zahlenění, kašel
  • astma nebo záněty průdušek
  • potíže od dutiny ústní (sucho v ústech, afty, pálení jazyka), přes žaludek (pálení žáhy, reflux, vředová choroba), žlučník a žlučové cesty, játra a slinivku, střeva (nadýmání, chronický průjem nebo zácpa, zánětlivá střevní onemocnění, hemoroidy), až po bolesti v různých částech břicha
  • urologické potíže (opakované záněty močových cest nebo náchylnost k nim, problémy s inkontinencí, potíže spojené s chronickým zbytněním prostaty, nebo jejím zánětem, poruchy erekce nebo předčasná ejakulace)
  • gynekologické potíže, poruchy cyklu a amenorea, chronické gynekologické záněty, endometrióza, neplodnost ženská i mužská
  • významná podpora při chemoterapii a ozařování při rakovině
  • kožní potíže jako ekzém, akné, lupénka atd.

diagnostika a léčba

Čínská medicína má svůj vlastní, velice propracovaný systém diagnostiky, díky kterému si terapeut dokáže udělat dokonalý obraz o stavu jednotlivých orgánů i organismu jako celku. Základem celého umění správné diagnostiky je povídání si s pacientem — terapeut s pacientem postupně probere deset okruhů důležitých otázek, jako jsou například termodynamika (jste-li horkokrevní nebo naopak zimomřiví), dýchání, zažívání, spánek, bolesti apod. Během rozhovoru se hodnotí i celková konstituce, vzezření, ale i dech, způsob řeči, barva nebo tón hlasu, mimika a gesta. Aby byl Váš obraz komplexní, terapeut se bude zajímat i o vaše „psyché“, samozřejmě jenom ve vám příjemných mezích.
Na základě rozhovoru už terapeut ví, na co se má při dalším vyšetření zaměřit. Potvrzení své diagnózy pak získá z vyšetření jazyka a „zlatého hřebu“ celého vyšetřování — z diagnostiky pulzu, při kterém na šesti místech na zápěstí hodnotí rychlost a charakter pulzové vlny.

Léčba probíhá pomoci pěti pilířů, na kterých tradiční čínská medicína stojí, a to akupunktura, fytoterapie, dietetika, Qi Gong a Tui Na. Výběr a kombinace jednotlivých metod je přitom individuální, odpovídající potřebám a možnostem každého pacienta.